Странице

четвртак, 8. август 2013.

O Браку:


O Браку:
Циљ брака је љубав. Љубав је човеку дата да би се, кроз однос према вољеној особи, васпитавали за љубав према Богу.
Љубав подразумева жртву,ако тога нема, распашће се заједница.
У Јеванђељској причи о свадби у Кани Галилејској,која се и чита током венчања,Исус Христос први пут открива себе, открива да није обичан човек.
Дакле на свадби се први пут открива људима и твори своје прво чудо,тиме показује који значај придаје браку.
Он ту претвара воду у вино.
Вода је симбол пролазног, променљивог,а вино трајног вечног. То је уједно и мисија брака.
Брак је Света тајна,али је данас постао све друго осим свете тајне. Постао је економска заједница и подела улога и послова и изгубила се светиња, лако се у њу улази а још лакше излази.
Не доживљава се више као тајна у коме двоје постају Једно, једно тело. Без обзира колико људи могу бити различити интелектуалних, социјалних и пхихолошких миљеа, без обзира на те разлике они бивају спојени љубављу.
У причи о свадби у Кани Галилејској се види да љубав која је спојила двоје младих није потекла из њих самих, она је дар Божји. Благодат коју им Бог даје како и због њихових мноштво разлика које их раздвајају да би имали помоћ и благодат без које би се та заједница распала. Љубав у браку не бих требала никада да се заврши. Она ће и у вечности да се разраста из љубави у љубав,из радости у радост,и све у бескрај.
Брак је Бог створио из истих разлога из којих постоји и Црква,не да постоји неуралистички сплет односа између људи, већ да би се створио сплет односа између мушкарца и жене који прелази смрт а смрт се прелази заједницом са Христом тј љубављу према Христом двоје у браку. Помоћу које онда они и воле један другог и одржавају своју брачну заједницу.
Брак не значи да се они херметички затворе у кућу,већ нуди могућност да постанемо црквена бића у правом смислу те речи.
То није хуманистична љубав у којој неко ужива у своме милосрђу,негујући тиме своју гордост,већ да би двоје у свакодневном општењу имали могућност да се реално одричу себе,своје воље. То је везано за наше постојање у Цркви. Да би смо се уподобили Богу и саобразили се Његовој вољи, потребно је да се одрекнемо себе, одрећи се своје воље и не уздати се у своје моћи и своје потенцијале.
Брак нам даје ту могућност да сваког дана имамо прилику да у разним питањима где се не слажемо- праштамо, молимо за опроштај, афирмишемо другу особу,а то је својеврстан крст, жртва, стално самопреиспитивање јер смо увек у искушењу да своју вољу наметнемо оном другом.
Апостол Павле каже: муж треба да воли жену као самога себе тј као што Христос воли Цркву,а жена треба да се боји мужа. То није буквално страх,већ да она буде у сталном трепету пред љубављу свога мужа,да га не повреди. Брак нам даје могућност за самопревазилажење себе и остваривање кроз заједницу.
УБраку човек може да постане биће љубави и да затим са свим људима доживљава љубав и са свима буде у заједници. Тиме и његова деца постају у Христу чланови Цркве и делови те заједнице.
Центар размишљања двоје супружника треба да буде Света Литургија и као садашње стање и као перспектива вечности. Ако ми ставимо себе у контекст Литургије, моћи ћемо добро да проценимо своје снаге и спроведемо у дело све.

1 коментар:

  1. Кад сам пронашао Др.Веалтхи-а, очајнички сам требао вратити свог бившег љубавника. Оставио ме због друге жене. То се догодило тако брзо и уопште нисам имао речи у тој ситуацији. Бацио ме је после 3 године без објашњења. Ступила сам у контакт са Др.Веалтхи и рекао ми је шта треба да урадим пре него што ми помогне, а ја сам урадио оно што ми је рекао, након што сам пружио оно што је желео, бацио је љубавну чаролију да нам помогне да се поново окупимо. Убрзо након што је извршио чаролију, мој дечко је поново почео да ми шаље поруке и осећао се ужасно због онога што ме управо прошао. Рекао је да сам му ја најважнија особа у животу и то сада зна. Уселили смо се заједно и он је за мене био отворенији него раније и почео је проводити више времена са мном него раније. Откад ми је Др.Веалтхи помогао, мој партнер ми је врло стабилан, веран и ближи ми него раније. Топло препоручујем Др.Веалтхи свима којима је потребна помоћ. Е-пошта: wealthylovespell@gmail.com. Позовите га или га додајте на ВхатсАпп путем: +2348105150446 Др.Веалтхи БЛОГ СТРАНИЦЕ: https://wealthylovespell.blogspot.com

    ОдговориИзбриши